7. toukokuuta 2025

Webinaari 11.6.: Lahjoittamisen motiivit

Aika: keskiviikkona 11.6. klo 9–11.15.

 

Ilmoittaudu mukaan täältä!

 

Tervetuloa mukaan monesta näkökulmasta Lahjoittamisen motiivit -aihetta tarkastelevaan webinaariin!

Webinaari on suunnattu kaikille varainhankinnan parissa työskenteleville tai aiheesta kiinnostuneille.

 

 

 

Webinaarin ohjelma:

  • Varainhankintabrändin merkitys lahjoittamiseen ja lojaliteettiin – Syöpäsäätiön markkinointipäällikkö Anu Koikkalainen & digitaalisen varainhankinnan päällikkö Katja Keskitalo
  • Anu Koikkalainen vastaa Syöpäsäätiön varainhankintatuotteiden ja kampanjoiden markkinoinnista kokonaisuutena. Hän kehittää Syöpäsäätiön luovia konsepteja ja lisäksi hänen vastuulleen kuuluu paljon copywriterin ja sisällöntuotannon töitä. 
  • Katja Keskitalo vastaa Syöpäsäätiöllä varainhankinnan onnistumisesta digitaalisissa kanavissa. Hän kehittää digitaalisia kanavia ja markkinointia ja työskentelee myös digitaalisen mainonnan, verkkosivujen, lahjoituskanavien ja lahjoitustapojen parissa.

 

  • What We Really Know About Why People Give: Debunking the Myths of Donating – René Bekkers, Professor of Philanthropy, Vrije Universiteit
  • René will revisit a fundamental question in fundraising: Why do people give? People give all sorts of reasons, such as wanting to help others (altruism), awareness of need, or feelings of responsibility. In the past decades, researchers have conducted a very large number of experiments to test interventions that evoke these and other motivations for donating. Due to the incentive structures in academia, very few studies are replicated. As a result, uncertainties remain as to which interventions have robust and reliable effects on donation behavior.
  • In a critical review, René will explore which mechanisms in donation behavior are most likely to hold up to further scrutiny. You will gain insights into the strengths and limitations of existing studies and learn how to critically evaluate findings in the context of your fundraising efforts. By understanding which key drivers of charitable giving are likely to remain significant, practitioners will be better equipped to improve donor engagement, refine fundraising strategies, and increase the impact of their philanthropic initiatives.

 

  • Predictably Irrational: Using Decision Science to Transform Your Fundraising Results – Bernard Ross, Director, =mc consulting
  •  
  • Ready to see your supporters—and your fundraising results—through a whole new lens? In this energising, interactive session, we’ll reveal how cutting-edge ideas from decision science can transform the way donors engage with your cause.
  • You’ll discover how global organisations—from UNICEF and Greenpeace to Médecins Sans Frontières and the US Olympic Team—are using science-backed insights adapted by =mc consulting to dramatically boost fundraising effectiveness. Grounded in the work of Nobel Prize-winners Daniel Kahneman and Richard Thaler, plus Bernard Ross’s bestselling books Change for Good and Change for Better, this session is packed with practical tools and frameworks you can put to use right away.
  • What we’ll explore:
    • Why people are predictably irrational—and how that can help your fundraising
    • How to use heuristics and subconscious drivers to influence behaviour
    • Emotional triggers that shape supporter decisions
    • Lessons from philanthropic psychology to improve supporter engagement
    • How to change behaviour without changing minds
  • Widely recognised as a leading international expert in strategy, philanthropy, and the application of behavioural science for social good, Bernard brings a unique blend of intellectual rigour and practical experience to his work.
    He is the author or co-author of eight award-winning books on fundraising, strategic thinking, and social change. Bernard has advised many of the world’s foremost INGOs on fundraising and strategy, including UNICEF, UNHCR, MSF, IFRC, and the ICRC.

 

 

Osallistumismaksut:

  • VaLan jäsenille 30€
  • Muille kuin VaLan jäsenille 50€

Osallistumismaksut laskutetaan jälkikäteen.

 

 

-------------------------

Oikeudet muutoksiin pidätetään. Huom. VaLan maksullisiin tapahtumiin osallistuminen on peruttava viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa. Sen jälkeen perutusta ilmoittautumisesta peritään täysi osallistumismaksu. Jos et itse pääse paikalle, voit siirtää osallistumisen kollegallesi.
VaLa on luonut tapahtumien suunnittelua ja toteutusta varten Vastuullisen tapahtuman toimintaperiaatteet, joita noudattamalla osallistujille voidaan taata mahdollisuus osallistua ja oppia mielekkäässä, turvallisessa ja kannustavassa ympäristössä.