Webinaari 11.6.: Lahjoittamisen motiivit

Aika: keskiviikkona 11.6. klo 9–11.15.

 

Ilmoittaudu mukaan täältä!

 

Tervetuloa mukaan monesta näkökulmasta Lahjoittamisen motiivit -aihetta tarkastelevaan webinaariin!

Webinaari on suunnattu kaikille varainhankinnan parissa työskenteleville tai aiheesta kiinnostuneille.

 

 

 

Webinaarin ohjelma:

  • Varainhankintabrändin merkitys lahjoittamiseen ja lojaliteettiin – Syöpäsäätiön markkinointipäällikkö Anu Koikkalainen & digitaalisen varainhankinnan päällikkö Katja Keskitalo
    • Anu Koikkalainen vastaa Syöpäsäätiön varainhankintatuotteiden ja kampanjoiden markkinoinnista kokonaisuutena. Hän kehittää Syöpäsäätiön luovia konsepteja ja lisäksi hänen vastuulleen kuuluu paljon copywriterin ja sisällöntuotannon töitä. 
    • Katja Keskitalo vastaa Syöpäsäätiöllä varainhankinnan onnistumisesta digitaalisissa kanavissa.  Hän kehittää digitaalisia kanavia ja markkinointia ja työskentelee myös digitaalisen mainonnan, verkkosivujen, lahjoituskanavien ja lahjoitustapojen parissa.

 

  • What We Really Know About Why People Give: Debunking the Myths of Donating – René Bekkers, Professor of Philanthropy, Vrije Universiteit
    • René will revisit a fundamental question in fundraising: Why do people give? People give all sorts of reasons, such as wanting to help others (altruism), awareness of need, or feelings of responsibility. In the past decades, researchers have conducted a very large number of experiments to test interventions that evoke these and other motivations for donating. Due to the incentive structures in academia, very few studies are replicated. As a result, uncertainties remain as to which interventions have robust and reliable effects on donation behavior.
    • In a critical review, René will explore which mechanisms in donation behavior are most likely to hold up to further scrutiny. You will gain insights into the strengths and limitations of existing studies and learn how to critically evaluate findings in the context of your fundraising efforts. By understanding which key drivers of charitable giving are likely to remain significant, practitioners will be better equipped to improve donor engagement, refine fundraising strategies, and increase the impact of their philanthropic initiatives.

 

  • The Donor Decision Lab – Bernard Ross, Director, =mc consulting
    • This session will introduce you to the latest practice in decision science, combining behavioural economics, neuroscience, and evolutionary psychology. This science-based approach engages supporters and prospects more fully in your campaigns, delivering higher results. Bernard will share a practical framework and a five stage model to take back to and share in your organisation.

      Learn how very simple changes to fundraising messages online, in direct mail, in face-to-face solicitations, and even on static collection boxes can make massive improvements in the numbers of people giving and in the value of their gifts – results that challenge much conventional best-practice thinking. Through the session, you’ll learn to integrate behavioural economics into digital behaviour as well as how to appreciate and avoid your own biases.

 

 

Osallistumismaksut:

  • VaLan jäsenille 30€
  • Muille kuin VaLan jäsenille 50€

Osallistumismaksut laskutetaan jälkikäteen.

 

 

-------------------------

Oikeudet muutoksiin pidätetään. Huom. VaLan maksullisiin tapahtumiin osallistuminen on peruttava viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa. Sen jälkeen perutusta ilmoittautumisesta peritään täysi osallistumismaksu. Jos et itse pääse paikalle, voit siirtää osallistumisen kollegallesi.
VaLa on luonut tapahtumien suunnittelua ja toteutusta varten Vastuullisen tapahtuman toimintaperiaatteet, joita noudattamalla osallistujille voidaan taata mahdollisuus osallistua ja oppia mielekkäässä, turvallisessa ja kannustavassa ympäristössä.

 

Feed