Tervetuloa mukaan Vuoden varainhankintateko -kilpailuun

Keväältä syksylle siirtynyt Finnish Comms Awards käynnistyi 1.6. Hyväntekeväisyysjärjestöjen vuoden varainhankintateko -kilpailu jatkaa osana Finnish Comms Awardsia. Finnish Comms Awards -kilpailussa painotetaan aiempaa enemmän pitkäjänteistä viestintätyötä. Kampanjoille ja tempauksille on omat kategoriansa. Kilpailutöitä voi lähettää 14.9. klo 12 saakka.


Tämän vuoden päätuomari on toimitusjohtaja Tarja Jussila, Hill+Knowlton Strategies. Tarja Jussila on viestinnän pitkän linjan ammattilainen, strateginen ajattelija ja kädet savessa -tekijä. Hän on tuomaroinut aikaisemmin Effie Finland Awardsia.

- Finnish Comms Awards on kasvattanut jämäkästi merkitystään viestintäalan osaamisen arvioimisessa ja esille nostamisessa. Haluan uskoa, että laaja-alainen tuomaristo kohtaa tänäkin vuonna taidokkaita strategisen ja luovan näkemyksen sekä tehokkaan ja tuloksekkaan toteutuksen yhdistäviä töitä. Olisin hämmästynyt, jos vastuullisuus ei nousisi myös entistä vahvemmin esille. Tuomaristolta odotan kiihkeitä keskusteluja, mutta samalla jäätävää objektiivisuutta, päätuomari Tarja Jussila sanoo.


Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ja Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry:n yhdistivät kilpailunsa viime vuonna. VaLa on palkinnut vuoden varainhankintatekoja vuodesta 2011 lähtien ja viime vuonna voiton vei Suomen Punaisen Ristin Ketjureaktio. VaLa on nimennyt tuomaristoon omia edustajiaan ja kaikki kilpailutyöt saavat palautetta laajan kokemuksen ja asiantuntemuksen omaavalta tuomaristolta.
- On hienoa jatkaa yhteistyötä MTL:n kanssa ja saada laajan asiantuntijajoukon arviointia järjestöjen menestyksekkäästä markkinointiviestinnästä, sanoo VaLan pääsihteeri Pia Tornikoski.

Vuoden varainhankintateko -kategoriassa palkitaan yleishyödyllinen tai muu organisaatio, joka on toteuttanut erinomaisia tuloksia saavuttaneen varainhankinnan teon. Taloudellisen tuloksen lisäksi teko on kasvattanut yleisön ymmärrystä ja tietoa hyvän tekemisen kohteen ajankohtaisuudesta. Kategoriassa arvioidaan viestinnän ja vaikuttamistyön synergiaa sekä toteutunutta tulosta organisaation tavoitteisiin nähden. Työn aloittamisen ajankohdalla ei ole merkitystä, mutta pääosa työstä tulee olla tehtynä vuoden 2019 tai 2020 aikana. Kategorian palkitsijana ja VaLan kumppanina on tänä vuonna Edita Publishing.

Kilpailutöiden jättöaika päättyy 14.9. TUTUSTU kilpailun sääntöihin, osallistumisohjeisiin ja ilmoittaudu mukaan